Skin is made by Mitsuno Hanna
Basecode by Pika
Helped by { 1 | 2 | 3 }
Kembali
Posted on Saturday 31 January 2015 @ 06:29 < 0 comment >




Sepi. Sendiri. Itu apa yang aku rasa. Kadang satu saat, aku rasa aku ada banyak teman. Bila boleh ketawa bersama, bergosip sekali, ke hulur ke hilir berkepit, sungguh bahagia itu wujud. Ibarat dunia ini aku punya. Tapi, bila sampai satu saat aku susah, mungkin ada yang menghulur tangan ingin bantu, tapi tak banyak. Boleh bilang guna jari mungkin. Saat itu aku rasa dunia ini kejam. Kenapakah manusia sebegini rupa wujud? Oh, aku lupa. Manusia sebegini harus wujud. Ya, harus. Kerna tanpa mereka, mana wujud pahit manis asam garam kehidupan, kan? Tapi hakikatnya bila sendirian kau patut bersyukur. Sebab apa? Sebab supaya kau sedar. Kau sentiasa punya Tuhan yang sentiasa di sisi. Tuhan yang tak pernah tinggalkan kau. Cuma kau yang selalu leka lupa pada Dia. Jadi peluang untuk kau sendirian jangan disiakan. Ingat kepada yang mengingat. Kau selalu punya Dia.

"Kawan kau banyak mana?" "Tunggu aku susah. Saat itu aku mampu hitung banyak mana sahabat aku."