Skin is made by Mitsuno Hanna
Basecode by Pika
Helped by { 1 | 2 | 3 }
Bukan Sekadar Impian
Posted on Friday 15 April 2016 @ 21:04 < 0 comment >




Aku masih di sini. Di dunia kelabuku. Entah bila pelangi indahku akan muncul. Ataupun pelangiku sebenarnya sudah muncul? Aku yang masih belum sedar mungkin. Ahhh lupakan. Teruskan mencari. Mungkin esok atau lusa aku akan jumpa. Mungkin. 

Aku tak lain tak bukan hanya ingin mencoret luahan hati dan lukisan hati. Syukur pada Tuhan. Kebelakangan ini, apa yang aku impikan kian tercapai. Adakah itu sinar bahagia yang sebenarnya? Bermula hanya dari sekadar angan-angan, kini mula menjadi kenyataan. Kalau dulu, aku hanya memerhati dan mengagumi tetapi kini aku yang mengecapi. Jujur dulu aku kagum pada manusia yang di tangannya ada seketul DSLR. Seketulkah? Haha. Secara kasarnya, seketul aku gelar. Cemburuku membuak-buak bagai gunung berapi saat melihat manusia begitu. Mampu untuk rakam dan simpan setiap momen indah ciptaan Tuhan. Sedangkan aku, hanya mampu memerhati dan memuji. Saat itu juga tak dilupakan jauh di lubuk hati aku berdoa. 

Sampai masanya, permintaan dikabulkan. Tuhan Maha Pemberi. Alhamdulillah untuk semuanya Ya Allah. Aku diberi peluang. Aku diberi kesempatan. Lalu peluang itu tidak aku sia-siakan. Malu untuk belajar? Tidak sama sekali. Ini impian aku. Ini harapan aku. Takkan hanya seketul malu mampu menghalang aku? Semestinya tidak. Aku teruskan belajar hingga kini dan selamanya. Selagi Tuhan izinkan, akan aku teruskan. Aku masih dalam harapan. Moga si kelabu bertukar warna. Bertukar menjadi pelangi yang mampu menyinari hidup aku.


Teruskan berdoa. Moga Tuhan kabulkan. Tak hari ini, esok mungkin?